KalPan näkyvyydessä hurjaa kasvua!

KalPan kausi oli jämäkkä niin kaukalossa, kuin sen ulkopuolellakin. (Kuva: Atte Rissanen Photography).


KalPan vahva kausi kaukalossa näkyi myös jään ulkopuolella. Kansa löysi jälleen Olvi Areenan lehtereille ja kuopiolaisten medianäkyvyys, sekä some-yhteisö kasvoi hurjasti edelliseen kauteen verrattuna.

KalPan kotiotteluiden yleisökeskiarvo palautui jälleen koronapandemiaa edeltävän ajan tasolle. Runkosarjassa kotiotteluiden yleisökeskiarvo oli 3 407 katsojaa, mutta varsinkin kauden loppu oli yleisömäärien suhteen todellinen menestys. Kuopiolaisten viimeiset 12 ottelua (9 runkosarjassa + 3 playoffs-ottelua) keräsivät keskimäärin yli 4 200 katsojaa Olvi Areenalle.

Kasvu oli huimaa myös tv-näkyvyyksissä. KalPan tv-esiintymisten määrä kasvoi edellisestä kaudesta peräti 66%. KalPa tavoitti viime kaudella tv-esiintymisten kautta kumulatiivisesti 59 miljoonaa katsojakontaktia – keskimäärin noin 180 000 tv-katsojaa yhtä tv-esiintymistä kohden.

Sosiaalisessa mediassa KalPan some-yhteisö jatkoi myös komeasti kasvamistaan. Viime kauden aikana KalPa keräsi liki 8 200 uutta seuraajaa sosiaalisen median kanaviinsa. Suurimpana yksittäisenä alustana kasvoi KalPan TikTok, joka kasvoi kaikista Liigan seuroista toiseksi eniten heti Tapparan jälkeen. Kokonaisuudessaan KalPan sosiaalisen median yhteisö hätyyttelee jo 100 000 seuraajan rajaa.

Mediaseurannan on toteuttanut Sponsor Insight Finland, joka on sponsoroinnin ja tapahtumamarkkinoinnin mittaamiseen ja konsultointiin erikoistunut tutkimusyritys.