KalPa julkaisi uuden visuaalisen ilmeensä, seura tuo vahvasti esiin juuriaan taistelemalla Puolesta Savonmaan

KalPa on tehnyt brändityötä yhdessä Mainostoimisto Ad Kiivin kanssa ja työssä on kirkastunut neljä päätavoitetta: tunnesiteen mahdollistaminen, joukkueidentiteetin luominen, otteluelämyksen arvon nosto sekä kuopiolaisen kiekkokulttuurin vahvistaminen.

KalPa haluaa luoda yhteisen tahtotilan – tunteen, joka koskettaa järjen, sydämen ja hengen tasolla sekä kannattajia, yhteistyökumppaneita että pelaajia. On oltava aito syy, jonka takana seistä ylpeänä niin voiton kuin tappion hetkinä.

KalPan olemassaolon tarkoitus on kirjoitettu seuran historiaan, jo 85 vuotta olemme taistelleet kaukalossa saman asian puolesta: Puolesta Savonmaan. Tämän sloganin kautta näemme myös KalPan sekä yhteistyökumppaneidemme roolin, olemme osaltamme rakentamassa savolaista kiekkokulttuuria ja yhteiskuntaa.

Pitävän tunnesiteen mahdollistaa yhtenäinen identiteetti, joka muodostuu tavasta olla ja toimia, toiminnassa näkyvistä arvoista ja asenteista, tavasta viestiä sekä visuaalisesta ilmeestä. Tahdomme, että KalPa on tulevalla kaudella Liigan tyylikkäin seura. Se näkyy kaikessa viestinnässämme sekä tekemisessämme. Kotipelipaidan väri on raikas ja voimakas keltainen, joka on myös visuaalisen identiteetin pääväri.

KalPan uusi visuaalinen ilme on erittäin vahva, arvokas sekä omannäköisensä ja helposti tunnistettava. Ilme on huolitellusti toteutettu ja se viestii uudistuvasta kuopiolaisesta jääkiekkokulttuurista. Tyylillisesti ilme seuraa omaa polkuaan olemalla rohkeasti erilainen perinteisiin urheiluseurojen ulkoasuihin verrattuna. Tahdomme, että sekä nykyiset että uudet asiakkaamme huomaavat meidät.



- Ensimmäisenä uusi visuaalinen ilme näkyy KalPan kotisivuilla, uutiskirjepohjissa, Facebookissa sekä tulevissa mainoksissa ja kausikorttipohjissa. Lähiviikkoina myös KalPan toimiston ikkunateippaukset uusitaan ja tulevalle kaudelle uutta ilmettä tuodaan esiin luonnollisesti myös jäähallissa sekä ottelutapahtumissa, KalPan markkinointipäällikkö Paula Seppänen kertoo.
- Brändityötä on tehty kevään aikana jo pitkään ja olemme hyvin tyytyväisiä niin brändityöhön kuin uuteen visuaaliseen ilmeeseenkin. Koko organisaatio allekirjoittaa tämän ja Puolesta Savonmaan kertoo laajasta sitoutumisesta.

- Meille KalPa-projekti on ollut mielenkiintoinen, mutta myös haastava.  KalPa on jo vahva brändi, mutta samalla se on tilanteessa, jossa uusi nuori joukkue lähtee hakemaan omaa pelitapaansa, menestystä sekä identiteettiä, kertoo luova johtaja Tatu Ahonen Mainostoimisto Ad Kiivistä.

- Uudistuessa täytyy osata kunnioittaa jo olemassa olevaa brändiarvoa, mutta samalla pitää onnistua näkemään itsensä uudessa valossa. KalPan uuden ilmeen on tarkoitus tuulettaa käsitystä perinteisestä jääkiekkojoukkueiden ulkoasusta. Savonmaan puolesta –viesti puolestaan on todella vahva ja uskon, että meidän kaikkien on helppo samaistua siihen, Ahonen jatkaa.

Kuva KalPan toimiston uusista ikkunateippauksista.

Katso tästä myös aiemmin tehty KalPan historiavideo, joka taustoittaa brändiä.